Zajęcia wspomagające proces uczenia się

W październiku w naszej szkole odbyły się zajęcia wspomagające proces uczenia się prowadzone przez psychologa szkolnego.

Uczniowie klas I-III dowiedzieli się czym jest koncentracja uwagi i dlaczego skupienie na lekcji jest ważne dla efektywnego uczenia się. Uczestniczyli także w kilku doświadczeniach obrazujących prawa rządzące zapamiętywaniem. Identyfikowali i nazywali czynniki utrudniające skupienie uwagi na lekcji. Dowiedzieli się jak ważna jest odpowiednia dieta i sen dla optymalnej pracy mózgu i jak zadbać o siebie by w szkole w pełni wykorzystać swoje możliwości.

Uczniowie klas IV-VI samodzielnie analizowali informacje dotyczące różnych aspektów efektywnego uczenia się (organizacji miejsca nauki, zarządzania czasem, planowania nauki, utrwalania wiedzy itp), a następnie prezentowali zdobytą wiedzę swoim kolegom. Wykorzystywali przy tym różne metody: mini wykład, odczyt, dyskusję, odgrywanie scenek. Na kolejnych zajęciach mieli okazję określić swój indywidualny styl uczenia się oraz dowiedzieli się jaki sposób nauki jest dla nich najlepszy.

Więcej informacji na temat efektywnego uczenia się udziela psycholog szkolny Aleksandra Świdzikowska. Zapraszamy na konsultacje rodziców i dzieci zainteresowanych podnoszeniem efektywności uczenia się.