Diagnoza umiejętności matematycznych DUMa

Sprawdzian po szóstej klasie w 2015 r. po raz pierwszy będzie sprawdzał kompetencje dzieci, które od początku swojej edukacji uczyły się według nowej podstawy programowej. Sprawdzian ten będzie miał nową formułę – będzie w nim wydzielona część matematyczna. Będzie on sprawdzał, oprócz wymagań szczegółowych, także umiejętności opisane w wymaganiach ogólnych podstawy: umiejętność modelowania matematycznego, tworzenia strategii rozwiązania oraz prowadzenia prostego rozumowania i wnioskowania. Dlatego, w dniu 20 maja 2014 r. 50 uczniów klas piątych wzięło udział w ogólnopolskim badaniu Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa. Diagnoza przeprowadzona została w czterech salach pod nadzorem dwuosobowych komisji w składzie: pani Zofia Stachowicz, ks. Dominik Frączek, pani Renata Gorlicka-Krajewska, pani Izabela Wójcik, pani Krystyna Tuzimek, pani Marzena Kucharczyk, pan Dariusz Lech oraz pani Joanna Bernadzikiewicz-Zielonka. Badanie zawierało zadania z matematyki dostosowane do nowej podstawy programowej, a ich forma była zgodna z nowym sprawdzianem. Po zakończeniu badania i wprowadzeniu danych o rozwiązaniach do programu komputerowego szkoła otrzyma informacje o wynikach uczniów poszczególnych oddziałów i wynikach uczniów całej szkoły na tle całej populacji uczniów biorących udział w badaniu.