Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów OBUT

Ta edycja badania OBUT różniła się od poprzednich głównie tym, że badaniem objęte były tylko wybrane umiejętności matematyczne trzecioklasistów. Zestawy zawierały zadania o zróżnicowanym poziomie trudności. Wśród nich znajdują się takie, które zapewniają sukces dzieciom o niższym poziomie wiadomości i umiejętności matematycznych oraz takie, które umożliwiają trzecioklasistom ujawnienie wysokiego poziomu swojej wiedzy w tym zakresie. Zadania te pozwalają dzieciom zaprezentować umiejętności zdobywane podczas codziennej nauki w szkole i poza nią oraz zastosować je w sytuacjach nietypowych. Nasi trzecioklasiści w dniu 20 maja 2014 roku rozwiązywali zadania w trzech salach pod opieką dwuosobowych komisji w składzie: pan Marek Motyka, pani Beata Nosowicz, pani Aleksandra Świdzikowska, pani Marta Nowak, pani Anna Bobrowska oraz pani Dorota Kamienik. Udział w badaniu daje szansę, aby wzbogacić wiedzę nauczycieli o umiejętnościach matematycznych uczniów. Podstawowym celem Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów w nowej formule jest wsparcie nauczycieli i dyrektorów w uzyskaniu dodatkowych, rzetelnych, porównywalnych informacji na temat poziomu wiadomości i wybranych umiejętności matematycznych uczniów kończących klasę trzecią – czyli po zakończeniu nauki na I etapie edukacyjnym, a przed rozpoczęciem nauki na II etapie. Uczestniczące w badaniu szkoły otrzymają raporty opisujące wyniki uczniów.