XXV edycja Międzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny"

Brawo! Po wielu latach szkoła doczekała się LAUREATA. Tytuł ten uzyskał Rafał Kopycki – uczeń klasy IV a zdobywając maksymalną liczbę punktów.
Znaczący wynik z wyróżnieniem osiągnęła Amelia Kowalczyk – uczennica klasy V a.
36 uczniów naszej szkoły wzięło udział w XXV edycji Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny”. Dyrekcja szkoły życzyła uczniom powodzenia w rozwiązywaniu zadań. Uczniowie po rozwiązaniu testu otrzymali kolorowe Pentomino – układanki przestrzenne.
Konkurs przeprowadzono w trzech kategoriach:
Kategoria „Żaczek” – kl. 2. (15 uczniów)
Woźniak Szymon – kl. I cjedyny uczeń pierwszoklasista, który zajął czwartą pozycję w szkole wśród klas drugich na 15 Żaczków
Batorski Krzysztof – kl. II a
Bugaj Kacper – kl. II b
Janek Stanisław – kl. II b
Nogaj Piotr – kl. II b
Styczeń Kacper – kl. II b
Banaczek Ksawery – kl. II c
Białas Krzysztof – kl. II c
Grzybowski Michał – kl. II c
Jastrzębska Aleksandra – kl. II c
Jastrzębski Piotr – kl. II c
Minda Mikołaj – kl. II c
Nowak Marcel – kl. II c
Rola Marcjanna – kl. II c
Wakuła Oskar - kl. II c

Kategoria „Maluch” – kl. 3. i 4. (16 uczniów)
Borkowicz Aleksandra – kl. III a
Kowalik Dawid – kl. III a
Król Bartek – kl. III a
Pyzara Iga – kl. III a
Szyszka Katarzyna – kl. III a
Zielonka Anna – kl. III a
Duralski Piotr – kl. III b
Kowalczyk Kamil – kl. III b
Wojtala Jakub – kl. III b
Osiński Kamil – kl. III c
Czajkowska Nadia – kl. III c
Dąbrowska Aleksandra – kl. III c
Kaczmarczyk Krzysztof – kl. III c
Kopycki Rafał – kl. IV a
– LAUREAT – uzyskał maksymalną liczbę punktów!

Fituch Patrycja – kl. IV a
Ziętek Natalia – kl. IV b

Kategoria „Beniamin” – kl. 5. i 6. (5 uczniów)
Kowalczyk Amelia – kl. V a – WYRÓŻNIENIE
Białas Kacper kl. V b
Król Weronika – kl. V b
Kwaśniewski Dariusz - kl. VI a
Kopycki Grzegorz – kl. VI a

Dziękujemy uczniom za udział w konkursie oraz promowanie szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim. Życzymy powodzenia w dalszym rozwijaniu uzdolnień i umiejętności matematycznych.
Inicjatorem Konkursu jest stowarzyszenie „Kangourou Sans Frontières” z siedzibą w Paryżu. W Polsce głównym organizatorem jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych zwane TUWiNM, z siedzibą w Toruniu, przeprowadzające Konkurs pod patronatem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Celem Konkursu jest popularyzacja matematyki wśród uczniów.
Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut. Uczniowie w szkole podstawowej piszą w trzech kategoriach. Test konkursowy w kategorii „Żaczek” zawiera 21 zadań o różnym stopniu trudności (7 zadań po 3 punkty, 7 zadań po 4 punkty i 7 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie w tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia Konkursu 21 punktów; maksymalnie może więc uzyskać 105 punktów. Test konkursowy w kategorii „Maluch” zawiera 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie w tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia Konkursu 24 punkty; maksymalnie może więc uzyskać 120 punktów. Test konkursowy w kategorii „Beniamin” zawiera 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia Konkursu 30 punktów, maksymalnie może więc uzyskać 150 punktów. Do każdego zadania w każdej kategorii dołączonych jest 5 odpowiedzi oznaczonych literami A, B, C, D, E, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik Konkursu otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.
Więcej informacji na temat konkursu i przykładowe zadania można znaleźć na stronie:

 www.kangur-mat.pl
.