Wycieczka do Kazimierza Dolnego

W dniu 5 października 2018 roku klasy IVB i VC korzystając z pięknej pogody wybrały się do Kazimierza Dolnego. Droga minęła szybko. Na miejscu przesiedliśmy się do Eko-Busików, małych autobusików, które wiozły nas wzdłuż Wisły, koło Spichlerzy aż do Wąwozu Korzeniowego. Po drodze mogliśmy poznać historię miasta i posłuchać legend z nim związanych. Widzieliśmy tzw. „Siedlisko Lubicz” z charakterystyczną starą chatą z przełomu XVII i XVIII wieku – najstarszą na Lubelszczyźnie. Dotarliśmy do parkingu. Ze stojącej obok tablicy informacyjnej dowiadujemy się, że Korzeniowy Dół należy do najczęściej odwiedzanych i najciekawszych wąwozów Kazimierza Dolnego. Sam wąwóz ma 700metrów. Przyjemnie jest wędrować w słoneczny dzień i podziwiać cuda natury stworzone przez plątaninę korzeni, które tworzą różne formy i kształty zmuszające naszą wyobraźnię do szukania podobieństw w postaci zwierząt, węży, smoków. Każdy może wyobrazić sobie coś innego. Zmęczeni wróciliśmy na tutejszy Rynek. Zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę, poobserwowaliśmy przechodzących ludzi, poobcowaliśmy z lokalną sztuką (malarze, rysownicy, czarownica przy studni itp.). Szczególnym pięknem zachwycają XVII-wieczne, fachowo odrestaurowane Kamienice Przybyłów oraz widoki na atrakcje, mieszczące się na pobliskim Wzgórzu. Tutaj też spotkaliśmy się z naszą panią przewodnik. Z nią po trudach niedługiej wspinaczki po stromych ścieżkach, docieramy na wzniesienie z którego rozpościera się widok na piękny, malowniczy Kazimierz. Najlepsze miejsce na chwilę wytchnienia, zadumy, kontaktu z przyrodą i historią – to oczywiście Góra Trzech Krzyży. Pani przewodnik cały czas opowiadała ciekawe rzeczy o mieście, jego dawnych mieszkańcach, przyrodzie, budowlach. Mieliśmy okazję zwiedzić zespół zamkowy w Kazimierzu Dolnym. Chodziliśmy po ruinach zamku oraz wdrapaliśmy się na okrągłą wieżę, zwaną basztą, z której widać Puławy. Baszta jest najstarszą kazimierską budowlą. Zmęczeni i głodni udaliśmy się na posiłek do Puław, a później w drogę powrotną do Wierzbicy. Opiekę nad uczniami sprawowały: pani Aldona Dzik, pani Aneta Wziątek i pani Elżbieta Gawlik. Dziękujemy również panu kierowcy.