MENU

Logo1

Publiczna Szkoła Podstawowa
im. Stefana Żeromskiego
w Wierzbicy

download

,,Nauka jest jak niezmierne morze...
Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony."
~Stefan Żeromski

Legitymacje szkolne – informacje

Na tej stronie znajdują się informacje dotyczące wydawania legitymacji szkolnych, procedury uzyskania duplikatu oraz zasad dotyczących legitymacji elektronicznych (mLegitymacji) w Publicznej Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Wierzbicy.


Przygotowanie zdjęcia do legitymacji szkolnej

Aby wyrobić legitymację szkolną, należy dostarczyć aktualne zdjęcie ucznia w formacie legitymacyjnym (twarz na wprost, tło jasne, bez nakrycia głowy).

Zdjęcie można przekazać w formie elektronicznej, wysyłając je na adres:

✉️ [email protected]

W wiadomości prosimy podać:

  • imię i nazwisko ucznia,
  • klasę,
  • oraz dopisek odpowiednio: „zdjęcie do legitymacji szkolnej”, „duplikat” lub „legitymacja elektroniczna”.

Dodatkowo można wczytać zdjęcie do dziennika elektronicznego UONET+. W tym celu należy zalogować się do systemu, przejść do zakładki „Kartoteka ucznia” → „Dane podstawowe”, a następnie wybrać opcję „Dodaj zdjęcie” i zapisać zmiany.

Szkoła wykorzysta przekazane zdjęcie do przygotowania i wydruku legitymacji szkolnej.


Duplikat legitymacji szkolnej

W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej można wystąpić o wydanie duplikatu. Wniosek należy złożyć w sekretariacie szkoły.

Duplikat legitymacji plastikowej jest opcją płatną – koszt wynosi 9 zł.

Opłatę należy uiścić wyłącznie przelewem na wskazane konto bankowe szkoły:

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Wierzbicy
Nr konta: 05 9132 0001 0000 2795 2000 0010
Imię i nazwisko ucznia, adres zamieszkania
Tytułem: Opłata skarbowa za duplikat (legitymacji szkolnej – 9 zł lub duplikat świadectwa szkolnego – 26 zł)

Sekretariat szkoły nie przyjmuje opłat gotówkowych. Potwierdzenie dokonania przelewu należy dołączyć do wniosku o wydanie duplikatu.


mLegitymacja szkolna (elektroniczna)

Uczniowie mogą również aktywować mLegitymację szkolną – elektroniczną wersję legitymacji dostępną w aplikacji mObywatel.

Dane uczniów generowane są przez szkołę w systemie SIO, a następnie możliwe jest ich powiązanie z kontem ucznia w Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE). Po zalogowaniu do ZPE uczeń może zeskanować kod i aktywować mLegitymację w aplikacji mObywatel na swoim telefonie.

Jeżeli uczeń chce uzyskać legitymację elektroniczną, prosimy o przekazanie tej informacji (podczas wysyłania zdjęcia lub w wiadomości e-mail do szkoły), aby możliwe było przygotowanie danych do aktywacji w systemie.

Legitymacja elektroniczna w mObywatelu jest opcją bezpłatną i posiada taką samą ważność jak tradycyjna legitymacja szkolna.


📎 Więcej informacji

Strona rządowa o mLegitymacji szkolnej (gov.pl)


📄 Poniżej dostępny jest wniosek do pobrania:

Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (plik PDF)

Nasza strona wykorzystuje pliki coockies