
Menu
© 2021 All rights Reserved. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Wierzbicy
uwzględniający wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ
IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W WIERZBICY
ROK SZKOLNY 2021/2022
Arleta Łyżwa
Elżbieta Gawlik
Joanna – Bernadzikiewicz Zielonka
WSDZ obejmuje ogół działań podejmowanych przez szkołę w celu prawidłowego przygotowania uczniów do wyboru dalszej drogi kształcenia. Zawiera on cele, treści programowe, zadania osób odpowiedzialnych za realizację, czas i miejsce realizacji, oczekiwane efekty, metody i formy pracy. Adresatami programu są uczniowie, ich rodzice, nauczyciele.
Podstawą prawną do opracowania programu są:OBSZAR | TEMATYKA DZIAŁAŃ | MIEJSCE REALIZACJI | FORMY I METODY | ODBIORCY | REALIZATORZY/ SOJUSZNICY | TERMIN | UWAGI |
Poznawa-nie siebie. | Kim jestem? /-zajęcia dotyczące określania swoich zainteresowań/ | sale lekcyjne | -rozmowa kierowana, -metody projekcyjne, -praca w małych grupach, -konkurs, -tablica dydaktyczna | Klasy I-III | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | |
Poznawanie siebie. Precyzowanie własnego sukcesu. /-odkrywanie własnych talentów w działaniach domowych i szkolnych/ | sale lekcyjne GBP w Wierzbicy | -dyskusja, -działania praktyczne, –ekspresja plastyczna, – scenki sytuacyjne | Klasy I-III | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog, bibliotekarz | cały rok | ||
Moje emocje – jak o nich rozmawiać? /do kogo się zwrócić o pomoc w opanowaniu emocji wywołanych trudną sytuacją w szkole i w domu?/ | sale lekcyjne | – ćwiczenia komunikacji i zachowań społecznie pożądanych, – drama | Klasy I-III | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | ||
Co robię najlepiej? /-zajęcia dotyczące swoich mocnych stron w różnych obszarach/. | sale lekcyjne | – pokazy talentów, -pogadanka, – praktyczna-projekt | Klasy I-III | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | ||
Świat zawodów i rynek pracy. | Przewodnik po zawodach. /-poznanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu, zawody rodziców/ | sale lekcyjne | -tabela, -konkurs, -tablica dydaktyczna, – spotkania z ciekawymi ludźmi, przedstawiciela-mi różnych zawodów | Klasy I-III | wychowawcy, nauczyciele, rodzice | cały rok | |
Różne role zawodowe w zabawie. /-opis specyfiki pracy wybranych zawodów z wykorzystaniem narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem/ | sale lekcyjne | -dyskusja, -rozmowa kierowana, -działania praktyczne, -scenki sytuacyjne | Klasy I-III | wychowawcy, nauczyciele | cały rok | ||
Praca w życiu człowieka. /- praca w życiu człowieka, intuicyjne określanie wartości pracy w szkole i w domu, zawody rodziców/ | sale lekcyjne | -zabawy symulacyjne pracy zawodowej w zawodach reprezentowa-nych przez rodziców, znajomych | Klasy I-III | wychowawcy, nauczyciele, psycholog, pedagog, bibliotekarz, pielęgniarka, rodzice | cały rok | ||
Czy marzenia pomagają w wyborze zawodu? /- poznanie karier zawodowych znanych osób świata nauki, biznesu, rozrywki; – określanie w ekspresji plastycznej lub słownej własnych marzeń do realizacji w dorosłym życiu/ | sale lekcyjne | – rozmowa, – drama, – działania praktyczne (plastyczne i techniczne) | Klasy I-III | wychowawcy, nauczyciele, bibliotekarz psycholog, pedagog, pielęgniarka, rodzice | cały rok | ||
Rynek eduka-cyjny i uczenie się przez całe życie | Nauka w szkole – czy może być przyjemna? | sale lekcyjne | – warsztaty, – gry symulacyjne, – dyskusja | Klasy I-III | wychowawcy, nauczyciele | cały rok | |
Jak być motywującym rodzicem? /-pogadanka dla rodziców, storna internetowa; spotkania informacyjno-doradcze, konsultacje indywidualne/. | szkoła | – słowna, | Rodzice | psycholog, wychowawcy | II semestr | ||
Planowa nie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji eduka-cyjno- zawodo wych | Kim chcę zostać w przyszłości? /-związek między zainteresowaniem a zawodem na wybranych przykładach/. | sale lekcyjne | – dyskusja, – działania, praktyczne, – scenki sytuacyjne | Klasy I-III | Dyrektor szkoły, wychowawcy, nauczyciele pedagog | cały rok | |
Wycieczki zawodoznawcze /- zdobywanie wiedzy na temat różnorodności zawodów na rynku pracy/ | zwiedzanie ciekawych miejsc zawodozna-wczych | – słowna – opisowa, – pokaz | Klasy I-III | wychowawcy, nauczyciele | zgodnie z planem wycieczek |
OBSZAR | TEMATYKA DZIAŁAŃ | MIEJSCE REALIZACJI | METODY I FORMY | ODBIORCY | REALIZATORZY/ SOJUSZNICY | TERMIN | UWAGI |
Poznawanie siebie. | Kim jestem? /-zajęcia dotyczące rozpoznawania własnych zainteresowań, uzdolnień oraz kompetencji/. | sale lekcyjne | -zajęcia z wychowawcą, -konsultacje indywidualne i grupowe | Klasy IV-VI | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | |
Poznawanie siebie. Precyzowanie własnego sukcesu./- wprowadzenie pojęcia sukcesu; postawa wobec siebie determinuje postawy innych wobec mnie; -postawa na początku zadania przesądzi o sukcesie końcowym; – uczenie się odkrywania ciekawych, przyjemnych tematów z poszczególnych przedmiotów, – opowiadanie przebiegu zdarzeń zgodnie z ich chronologią;/. | sale lekcyjne GBP w Wierzbicy | -metody projekcyjne, -inscenizacje, -autoprezenta cja, – rozmowa kierowana | Klasy IV-VI | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog, bibliotekarz | cały rok | ||
Postawa to nie tylko tzw. „sposób bycia”. – wyraża zrozumienie odbieranej wypowiedzi przez gest i mimikę, kulturalne zachowanie; rozpoznaje – znaczenie niewerbalnych środków komunikowania się (gest, wyraz twarzy, mimika, postawa ciała). – dostrzega etyczny wymiar języka (prawdę, kłamstwo, przemilczanie informacji, brutalizację wypowiedzi) rozmowa to nadawanie komunikatów; – dostosowuje sposób wyrażania się do oficjalnej i nieoficjalnej sytuacji komunikacyjnej, takiej jak: prośba, pytanie, odmowa, wyjaśnienie, powiadomienie, zaproszenie, przekonywanie; świadomie dobiera wypowiedzenia oznajmujące, rozkazujące, pytające – słuchanie ze zrozumieniem to posługiwanie się tym samym kodem językowym rozmówców;/ | sale lekcyjne | -warsztaty, -systemowe porządkowanie informacji, samodzielnie gromadzonej, inscenizacji, – scenki, – sytuacyjne elementy dramy, | Klasy IV-VI | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | ||
Moje emocje – jak o nich rozmawiać? Do kogo się zwrócić o pomoc w opanowaniu emocji wywołanych trudną sytuacją w szkole i w domu. /- werbalizacja emocji elementem niezbędnym w uzyskaniu pomocy; – odkrywanie przyjemności w pozytywnego, społecznie oczekiwanego radzenia sobie w trudnych momentach; – przekonstruowanie porażki jako wstępu do sukcesu. – określanie sytuacji wywołujących przyjemne emocje w szkole, w domu, na spotkaniach rówieśniczych; – opisywanie sytuacji przyjemnych czynnikiem wywołującym przyjemne emocje; – kreatywność jest podstawą pozytywnych emocji, a emocje negatywne są przyczynkiem do kreatywnego myślenia/. | sale lekcyjne | – ekspresja plastyczna i/lub słowna, – metody projekcyjne, – drama | Klasy IV-VI | Dyrektor szkoły, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | ||
Co robię najlepiej? /-zajęcia dotyczące swoich mocnych stron w różnych obszarach./ | sale lekcyjne | – pogadanka, – rozmowa, – kierowana | Klasy IV-VI | wychowawcy, psycholog | cały rok | ||
Wartości pracy i etyki zawodowej /-zajęcia dotyczące wartości z uwzględnieniem wartości pracy i etyki zawodowej/ | sale lekcyjne | -autorefleksja, – pogadanka, | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele, psycholog, pedagog, | cały rok | ||
Świat zawodów i rynek pracy | Czy marzenia pomagają w wyborze zawodu?/- pasja-hobby jako rozwijanie talentów w realizacji marzeń; – zapoznanie z sylwetkami pasjonatów w różnych dziedzinach życia i nauki, – określenie sponsorów realizacji marzeń/ | sale lekcyjne | – rodzinne drzewo zawodowe, -mapa myślowa do postaw | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele, psycholog, pedagog , rodzice | cały rok | |
Prezentacja zawodów. /- wyszukiwanie informacji na temat rodzajów zawodów oraz ich charakterystyka/ | sale lekcyjne | – warsztaty, -scenki sytuacyjne, – metody projekcyjne, -pogadanka | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele, psycholog, pedagog , bibliotekarz, pielęgniarka, rodzice | II semestr | ||
Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie | Nauka w szkole – czy może być przyjemna? /- sposoby porozumiewania się z rówieśnikami, rodzicami, rówieśnikami. – autoprezentacja to element decydujący o otrzymaniu dobrej oceny; – hierarchizowanie nagród za wykonanie etapów lub całości działań; – pozyskiwanie pomocy jest elementem sukcesu w każdej dziedzinie;/. | sale lekcyjne | -warsztaty, -scenki sytuacyjne, – metody projekcyjne, | Klasy IV-VI | Dyrektor szkoły, wychowawcy, nauczyciele, psycholog, pedagog, bibliotekarz | cały rok | |
Do czego przydaje się wiedza? /-zastosowanie wiedzy w praktyce, – zadawanie rzeczowych pytań/ | sale lekcyjne | – pogadanka, – warsztaty na lekcjach, | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele, pedagodzy | cały rok | ||
Jestem aktywna i działam na rzecz Szkoły /-udział w organizowaniu uroczystości i imprez szkolnych, aktywny udział w programach itp;/ | szkoła | – scenki, – sytuacyjne elementy dramy, inscenizacji, | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele, bibliotekarz, psycholog, pedagodzy | cały rok | ||
Wolontariat wstępem do zawodu /-praca w Szkolnym Kole Wolontariatu, praca w samorządzie uczniowskim/ | szkoła, zajęcia w terenie | – praca zespołowa | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele, psycholog, opiekun Caritas | cały rok | ||
Jak być motywującym rodzicem? /-pogadanka dla rodziców -storna internetowa; spotkania informacyjno-doradcze, konsultacje indywidualne/. | szkoła | – słowna, -konsultacje indywidualne | Rodzice | wychowawcy | II semestr | ||
Planowa nie własnego rozwoju i podejmo-wanie decyzji edukacyjnozawodo-wych | Kim chcę zostać w przyszłości? /-związek między zainteresowaniami, hobby, posidanymi umiejętnościami, zdolnościami a zawodem/. | sale lekcyjne | – mapa myśli, – praca indywidualna, – praca w grupach. | Klasy IV-VI | wychowawcy, nauczyciele | cały rok | |
Wycieczki zawodoznawcze /- zapoznanie z wybranymi zawodami i rynkiem pracy/ | zajęcia w terenie | – słowna – opisowa, – pokaz | Klasy IV-VI | nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | zgodnie z planem wycieczek |
OBSZAR | TEMATYKA DZIAŁAŃ | MIEJSCE REALIZACJI | METODY I FORMY | ODBIORCY | REALIZATORZY/ SOJUSZNICY | TERMIN | UWAGI |
Poznawa-nie własnych zasobów | Kim jestem? /-zajęcia dotyczące rozpoznawania własnych zasobów (zainteresowania, kompetencje, predyspozycje zawodowe), konsultacje indywidualne i grupowe/ | gabinet psychologa i pedagoga, sale lekcyjne | -rozmowa kierowana, – metody projekcyjne, – praca w grupach, – tablica dydaktyczna | Klasy VII-VIII | Dyrektor Szkoły, doradca zawodowy, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | cały rok | |
Ograniczenia czy możliwości /-zajęcia dotyczące predyspozycji zawodowych, -konsultacje indywidualne/ | gabinet psychologa i pedagoga, sale lekcyjne | -metody projekcyjne, – inscenizacje, – autoprezentacja, – pogadanka | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, pielęgniarka, wychowawcy, psycholog | cały rok | ||
Co robię najlepiej? /-zajęcia rozwijające uzdolnienia/ | gabinet psychologa i pedagoga, sale lekcyjne | – pogadanka, – rozmowa kierowana | Klasy VII-VIII | wychowawcy, pedagog, psycholog, nauczyciele prowadzący zajęcia przedmiotowe | cały rok | ||
Jakie wartości są dla mnie ważne? Wartości pracy i etyki zawodowej. /-zajęcia dotyczące wartości z uwzględnieniem wartości pracy i etyki zawodowej; wycieczki zawodoznawcze; spotkania z przedsiębiorcami firm/. | sale lekcyjne | – gra dydaktyczna, – autorefleksja, – pogadanka, | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, pedagog, rodzice, przedstawiciele firm, przedsiębiorcy | cały rok | ||
Moje umiejętności – moje sukcesy. /-zajęcia dotyczące rozpoznawania umiejętności, cech charakteru, osobowości, mocnych i słabych stron/ | sala lekcyjna | -dyskusja, -praca indywidualna, – praca w parach i małych grupach | Klasy VII | doradca zawodowy | IX | ||
Zdolności i uzdolnienia. /-zajęcia dotyczące rozpoznawania zdolności, uzdolnień, kompetencji, predyspozycji zawodowych/ | sala lekcyjna | – asocjogram, – praca w grupach, – plakat, – giełda pomysłów, – zdanie niedokończone | Klasy VII | doradca zawodowy | IX – X | ||
Moje portfolio /-zajęcia mające na celu przygotowywanie teczek „portfolio”. Konsultacje indywidualne i grupowe/ | sala lekcyjna | – giełda pomysłów, – dyskusja, – praca w grupach | Klasy VII | doradca zawodowy, informatyk, pedagog szkolny, rodzice | cały rok | ||
Rozpoznaję swoje aspiracje. /-zajęcia mające na celu określenie aspiracji i potrzeb w zakresie własnego rozwoju i możliwych sposobów ich realizacji/ | sala lekcyjna | – autorefleksja, – dyskusja, – praca grupowa, – metoda przewodniego tekstu, -praca grupowa, – rozmowa kierowana, -dyskusja | Klasy VIII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Czy i ja mogę być bohaterem? /-zajęcia mające na celu rozpoznawania swoich ograniczeń w odniesieniu do planów edukacyjno-zawodowych/. | sala lekcyjna | -studium przypadku, – praca z tekstem, – dyskusja, – praca w grupach | Klasy VIII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Świat zawodów i rynek pracy | Marzenia do spełnienia /-spotkania z przedstawicielami zawodów oraz z inspirującymi osobami/ | sale lekcyjne | -metody projekcyjne, – inscenizacje, – autoprezentacja, | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, nauczyciele, pedagog, psycholog | cały rok | |
Wiedza o zawodach a kariera zawodowa mojego dziecka. /-spotkania informacyjno-doradcze, konsultacje indywidualne/ | sale lekcyjne | pogadanka, | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, pedagog, psycholog, | cały rok | ||
Kącik zawodoznawczy /- informacje dotyczące doradztwa zawodowego w szkole i poza nią/ | tablica dydaktyczna na korytarzu | -gazetka szkolna na korytarzu, | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, | cały rok | ||
Zawody wokół nas. /- wyszukiwanie i analizowanie informacji nt. wybranych zawodów z uwzględnieniem składowych ich opisów, w tym dróg ich zdobywania/ | sala lekcyjna | – rozmowa dydaktyczna, -dyskusja, – praca w grupach, – prezentacja wybranych zawodów | Klasy VII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Co wiem o zawodach? /-spotkania z przedstawicielami zawodów/ | sale lekcyjne | – prezentacja wybranych zawodów, | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, nauczyciele, bibliotekarz, pedagog, psycholog | cały rok | ||
Jak scharakteryzować współczesny rynek pracy? /- wyjaśnianie zjawisk i trendów zachodzących we współczesnym rynku pracy/ | sala lekcyjna | – mapa mentalna, – praca w grupach, – burza mózgów, – mini wykład | Klasy VIII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Moje zasoby i preferencje a oczekiwania pracodawców. /- porównanie własnych zasobów i preferencji z wymaganiami rynku pracy i oczekiwaniami pracodawców/ | sala lekcyjna | – praca w grupach, – studium przypadku, – analiza tekstu źródłowego, – autorefleksja | Klasy VIII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Autoprezentacja, czyli sztuka przedstawiania siebie. /- dokonanie autoprezentacji/ | sala lekcyjna | – pogadanka, – burza pomysłów, – mapa mentalna, – drama | Klasy VIII | doradca zawodowy, wychowawcy | cały rok | ||
Praca jako wartość w życiu człowieka. /- uzasadnianie znaczenia pracy w życiu człowieka/ | sala lekcyjna | – asocjogram, – praca w grupach, – dyskusja kierowana, -gra dydaktyczna, – zdanie niedokończone | Klasy VII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Wolontariat wstępem do kariery. /-dokonanie analizy znaczenia i możliwości doświadczenia pracy/ | sala lekcyjna | – kula śnieżna, – giełda pomysłów, – praca w grupach, – dyskusja, – pokaz filmu | Klasy VII | doradca zawodowy | I semestr | ||
Rynek eduka-cyjny i uczenie się przez całe życie | Jestem aktywna i działam na rzecz Szkoły. /-udział w organizowaniu uroczystości i imprez szkolnych, aktywny udział w programach itp;/ | sale lekcyjne | – praca zespołowa | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, nauczyciele, bibliotekarz, pedagog, psycholog | cały rok | |
Wolontariat wstępem do zawodu. /-zajęcia kompetencji społecznych i zawodowych, samorząd uczniowski/ | sale lekcyjne | – praca zespołowa | Klasy VII-VIII | wychowawcy, nauczyciele, pedagog, psycholog | cały rok | ||
Jak długo się uczymy ? Uczenie się przez całe życie. /-spotkania informacyjne z przedstawicielami szkół ponadpodstawowych/. | sale lekcyjne | – pogadanka, – prezentacja multimedialna | Klasy VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, nauczyciele, pedagog, psycholog | II semestr | ||
Jak być motywującym rodzicem? /-pogadanka dla rodziców – storna internetowa; spotkania informacyjno-doradcze, konsultacje indywidualne/. | sale lekcyjne | – słowna, -konsultacje indywidualne | Rodzice | pedagog, psycholog, wychowawcy, doradca zawodowy | II semestr | ||
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych /-przekazanie informacji oraz pomoc w rekrutacji do szkół ponadpodstawowych/ | e-dziennik, strona szkoły sala lekcyjna | -prezentacja | Rodzice i uczniowie klas VIII | pedagog Doradca zawodowy | II semestr | ||
Szkoły zawodowe szkołami pozytywnego wyboru. / – analiza ofert szkolnictwa ponadpodstawowego i wyższego pod kątem możliwości dalszego kształcenia, korzystając z dostępnych źródeł informacji/ | sala lekcyjna | – skojarzenia, – dyskusja, – debata, -praca indywidualna, – praca w grupach | Klasy VIII | doradca zawodowy | II semestr | ||
Informacje w zasięgu ręki, czyli poznaję ofertę szkół ponadpodstawowych. / -zapoznanie z ofertami szkół ponadpodstawowych, analiza kryteriów rekrutacyjnych do wybranych szkół w kontekście rozpoznania własnych zasobów / | sala lekcyjna | – Internet, – praca w grupach, – praca z tekstem (analiza ulotek), – dyskusja | Klasy VIII | doradca zawodowy | II semestr | ||
Szkoła podstawowa i co dalej? Moja edukacyjna przygoda. / charakterystyka struktury systemu edukacji formalnej oraz możliwości edukacji pozaszkolnej w Polsce •/ | sala lekcyjna | – dyskusja, – plakat, – praca w grupach | Klasy VII | doradca zawodowy | II semestr | ||
Jak długo uczymy się? /- określenie znaczenia uczenia się przez całe życie/ | sala lekcyjna | – rozmowa kierowana, -debata, -praca w grupach/parach | Klasy VII – VIII | pedagog, wychowawcy, doradca zawodowy | cały rok | ||
Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji eduka-cyjno-zawodowych | Doradca zawodowy – kto to taki? /- identyfikowanie osoby i instytucji wspomagających planowanie kariery i wyjaśnienie, w jakich sytuacjach korzystać z ich pomocy/ | sala lekcyjna | – dyskusja, – rozmowa kierowana, – praca w grupach, – plakat | Klasy VII | doradca zawodowy | IX | |
Kariera zawodowa. Co w trawie piszczy? /- planowanie ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów/ | sala lekcyjna | -bank pomysłów, – mapa myśli, – eksperyment, – rozmowa -kierowana, – dyskusja, – praca w grupach, – studium przypadku | Klasy VII | doradca zawodowy | II semestr | ||
Jak wybrać szkołę? /- zapoznanie z kryteriami rekrutacyjnymi wybranych szkół ponadpodstawowych: liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkoły I stopnia/ | sala lekcyjna | – kryteria rekrutacyjne- -World Cafe, -dyskusja, -praca w grupach, -praca indywidualna, Q-sort | Klasy VIII | doradca zawodowy | II semestr | ||
Ośmioklasisto co dalej? /-podejmowanie decyzji o dalszej drodze edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym, oferta edukacyjna/ | sale lekcyjne | – konsultacje grupowe i indywidualne | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, wychowawcy, pedagog, | II semestr | ||
Rekrutacja online. /- rekrutacja online do szkół ponadpodstawowych/ | pracownia informatyczna | – konsultacje grupowe i indywidualne | Klasy VIII | doradca zawodowy, pedagog, nauczyciele informatyki | II semestr | ||
Kim chcę zostać w przyszłości? /- określanie marzeń, celów i planów edukacyjno-zawodowych na bazie własnych zasobów/ | sala lekcyjna | – mapa myśli, – praca indywidualna, -praca w grupach. | Klasy VIII | doradca zawodowy | II semestr | ||
Czy wiesz gdzie znaleźć potrzebne ci informacje? /-gromadzenie aktualizacja i udostępnianie informacji zawodowo-edukacyjnych, informacja o rekrutacji on-line/ | biblioteka, tablica dydaktyczna – zawodozna-wcza, strony internetowe szkół | – konsultacje grupowe i indywidualne, | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy, bibliotekarz, nauczyciele, informatyki, pedagog, wychowawcy | cały rok | ||
Wycieczki zawodoznawcze /- zapoznanie z wybranymi zawodami, rynkiem pracy oraz systemem edukacji/ | zajęcia w terenie | – słowna – opisowa, – pokaz | Klasy VII-VIII | doradca zawodowy nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholog | zgodnie z planem wycieczek |
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Wierzbicy
ul. Żeromskiego 62
tel. 48/618-25-17
tel. 48/618-20-28
E-mail: sekretariat@psp-wierzbica.pl
Stefan Żeromski (pseud. Maurycy Zych, Józef Katerla, Stefan Iksmoleż) – polski pisarz, dramaturg i publicysta. Urodził się 14 października 1864 roku w Strawczynie niedaleko Kielc, zaś zmarł 20 listopada 1925 roku w Warszawie i tam na Cmentarzu Ewangelicko- Reformowanym złożono jego ciało. Stefan Żeromski był nazwany „sumieniem polskiej literatury” lub „sumieniem narodu”. Czytaj dalej…
© 2021 All rights Reserved. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Wierzbicy
Nasza strona wykorzystuje pliki coockies